Romeu ou Rosmarinho, Alecrim,..



Rosmarinus officinalis

Só passar ao seu carom pode resultar-nos estimulante. Esperta o apetito da mente, mas também o do corpo, pois é um potente tónico tanto a nível circulatório, digestivo e nervoso. Pode ser a planta que necessitamos para acompanhar-nos em momentos mui fatigosos que requeiram, aliás, de um notável esforço mental. Entre as suas indicações clássicas está a da recuperaçom em períodos de convalescença, esgotamento e astenia, depressom, fatiga na velhice, baixa lívido,.. Um raminho no peto, que de vez em quando acheguemos ao nariz, lembrara-nos as razons polas que seguir adiante e tirará de forças profundas, que nem sabíamos da sua existência. A sua infusom pode resultar-nos mui gostosa, e podemos aproveitar as suas qualidades digestivas utilizando-o como condimento culinário.
Umha das preparações do romeu mais populares é a elaboraçom do álcool de romeu, que se prepara como qualquer outra tintura (pag. X). Diluído em auga e aplicado em fregas ou cataplasmas sobre as zonas doloridas, é um eficaz remédio para as dores reumáticas, toceduras, dores musculares, cervicais, lombares,.. Com a mesma finalidade podemos preparar banhos com a infusom, ou mesmo consumi-la por via interna, pois o romeu é um anti-espasmódico geral e relaxante nervoso fabuloso. Aconselha-se também como erva diurética e, somado as suas propriedades anti-espasmódicas, para aliviar a dor e expulsar os cálculos renais. Nas dores dos rins, umhas fregas de álcool também nos podem ser de ajuda.
É umha erva emenagoga, que podemos utilizar para qualquer alteraçom menstrual, mui indicado para as dores de cabeça associadas, o desanimo pré-menstrual, as moléstias que as vezes provoca a retençom de líquidos, etc.
Em fim, por se resultava pouco excitante o rosmarinho e os seus múltiplos modos de emprego, ainda o podemos queimar para purificar o ambiente, mui indicado em casas onde há algumha pessoa doente ou ronda a tristura, ou, simplesmente, temos pulgas. E engadir aos nossos preparados para a beleza e cuidado da pele e do cabelo, onde reforçará aquilo que já sabemos de que a beleza está no interior.